Wymiary grafik na facebooku

Wymiary grafik na FB: posty, reklamy, formaty (aktualizacja: styczeń 2021)

Udostępnij

Facebook LinkedIn Twitter

Jeżeli mielibyśmy wskazać jeden obszar, który w marketingu zmienia się najczęściej - zdecydowanie postawilibyśmy na wymiary grafik na FB, jak i innych platformach społecznościowych. Jako specjaliści sami często nie jesteśmy pewni czy dany wymiar grafiki na Facebooka, Instagrama, Twittera lub LinkedIna jest właściwy, czy też ponownie został zmieniony.

Właśnie dlatego stworzyliśmy ten wpis. Z jednej strony ma być wygodną ściągawką, dzięki której szybko upewnisz się, czy rozmiar Twoich grafik używanych na Facebooku jest właściwy. Z drugiej strony – stanowi swego rodzaju vademecum (lub jak wolisz – ściągawkę 😉), dzięki któremu poznasz wszystkie formaty graficzne wykorzystywane w tym najpopularniejszym medium społecznościowym.

PODPOWIEDŹ: jeśli nie masz czasu czytać całego artykułu, a szukasz jedynie informacji o wymiarach konkretnego formatu postów i reklam na Facebooku – użyj skrótu CTRL + F i wpisz to, co Cię interesuje!

Zanim zaczniemy – dorzucimy kilka słów na temat technicznych aspektów grafik.

5 zasad, jak przygotować grafiki na Facebook (i nie tylko)

  • Waga – Facebook nie lubi zbyt ciężkich plików. Dlatego zadbaj, aby Twoje grafiki mieściły się w przedziale od 100kb do ok. 300kb (+/-50kb). W innym wypadku FB sam je zmniejszy – i niestety odbije się to na ich jakości.
  • Format – grafiki mają być lekkie, ale również ładne i ostre. W związku z tym zapisuj je w wersji .png. Jest to szczególnie ważne, jeśli znajdują się na nich napisy.
  • Kolor – dopilnuj, aby pliki graficzne, które wysyłasz na FB były zapisane w trybie kolorów sRGB.
  • Rozdzielczość – w tym miejscu kieruj się zasadą, że każdy plik powinien zostać przygotowany w rozdzielczości 72dpi.
  • Ilość tekstu – choć zasada mówiąca o tym, że tekst może stanowić maksymalnie 20% powierzchni całej grafiki, została zniesiona – mimo wszystko nie przesadzaj z treścią pisaną. W końcu grafika to grafika 😉.

Powyższe wytyczne dotyczą w szczególności grafik umieszczanych na Facebooku. Jednak nic stoi na przeszkodzie, aby stosować je również w odniesieniu do innych platform SM.

A teraz przejdźmy do właściwej treści tego artykułu, czyli wymiarów grafik na FB. Sprawdź, jak przygotowywać kreacje, aby wykorzystać ich pełny potencjał.

 

Zdjęcie profilowe na Facebooku – avatar (800 x 800 px)

Zdjęcia profilowe przyjmują różne wymiary w zależności od tego, na jakich ekranach są prezentowane. I tak na urządzeniach stacjonarnych jest to 170 x 170 px, a na urządzeniach mobilnych 128 x 128 px.

My jednak nie uważamy, aby wgrywanie ich w takiej formie było najlepszym wyjściem. Zamiast tego, rekomendujemy zastosowanie zdjęcia profilowego o wymiarze 800 x 800 px lub w ostateczności – 900 x 900 px. Dzięki temu zdjęcie avatara będzie wyświetlane w dobrej jakości – nawet na największych ekranach.

Podczas tworzenia zdjęcia profilowego należy pamiętać, że pomimo kwadratowego formatu – na Facebooku zostanie ono zaprezentowane w formie koła. Zwróć na to uwagę i dopilnuj, aby jego zawartość była odpowiednio wycentrowana.

Zdjęcie w tle na Facebooku – cover photo (820 x 462 px)

Tutaj sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana. Ale uspokajamy – mamy na nią sprawdzony sposób 😉. Mianowicie, cover photo przyjmuje 2 rozmiary, w zależności od tego, w jaki sposób jest wykorzystywane.

Na urządzeniach stacjonarnych jest to 820 x 312 px, natomiast na urządzeniach mobilnych – 640 x 360 px. Jak łatwo zauważyć – wysokość na mobile jest większa niż na desktop, więc zwykłe skalowanie nie za bardzo się tu sprawdza.

Na szczęście, specjaliści od social mediów poradzili sobie z tym problemem – wymyślając nowy format 820 x 462 px. Jego zastosowanie pozwala na swobodne wyświetlanie zdjęcia w tle zarówno na smartfonach, tabletach, jak i komputerach.Cover photo avatar Facebook

 

Film w tle na Facebooku – video (820 x 462 px)

W przypadku filmów umieszczanych w tle należy stosować dokładnie te same wytyczne, co w przypadku cover photo. Najlepszym wymiarem jest bowiem 820 x 462 px. Przy dodawaniu filmu w tle należy trzymać się zasad mówiących o długości (video powinno trwać 20 – 90 sekund) i dźwięku (film domyślnie uruchamia się bez niego).

Film w tle Facebook

 

Zdjęcie w tle wydarzenia na Facebooku – okładka (1200 x 628 px)

W tym miejscu nie ma większej filozofii. Najlepiej sprawdzającym się wymiarem grafiki umieszczanej w tle wydarzenia na FB jest 1200 x 628 px. Wyświetla się on doskonale zarówno na desktopie, jak i urządzeniach typu mobile.

 

Tło wydarzenia Facebook

 

Zdjęcie w tle grupy na Facebooku – okładka (1640 x 856 px)

Grafika umieszczana w tle grupy jest kolejnym przykładem zastosowania wyłącznie jednego formatu – 1640 x 856 px.

Zwróć uwagę, że ma ona 2 funkcje. Z jednej strony jest tłem grupy, a z drugiej natomiast pełni rolę avatara / miniaturki grupy. Z tego względu należy pamiętać, aby elementy, teksty, symbole lub logotypy zostały umieszczone w jej centralnym punkcie.

Tło grupy Facebook

Omówienie kwestii tła i avatarów mamy już za sobą. Teraz pora przejść do formatów, które zdarza Ci się wykorzystywać znacznie częściej.

 

Post poziomy na Facebooku – zdjęcie poziome (1200 x 900 px)

Jeden z najchętniej wykorzystywanych formatów, który sprawdza się doskonale zarówno na wersji mobile, jak i desktop. Rekomendowany wymiar postów poziomych na FB to 1200 x 900 px.

Post poziomy na Facebook

 

Post pionowy na Facebooku – zdjęcie poziome (1080 x 1350 px)

Format stosowany zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych. Jednak ze względu na kształt ekranów – najlepiej prezentuje się właśnie na smartfonach oraz tabletach. Rekomendowany wymiar postów pionowych na FB to 1080 x 1350 px.

Post pionowy Facebook

 

Post kwadratowy na Facebooku – zdjęcie w kwadracie (1200 x 1200 px)

Klasyka nad klasykami, kwadratowe zdjęcia i grafiki na Facebooku najlepiej dodawać w rozmiarze 1200 x 1200 px.

Post kwadratowy na Facebooku

 

Post typu Stories na Facebooku (1080 x 1920 px)

Najlepszy format do Facebook Stories to ten sam, który sprawdza się także na Instagram Stories, czyli 1080 x 1920 px.

 

Wymiar story na facebooku

 

Post video na Facebooku – film na FB (1920 x 1080 px)

O formacie video wspominaliśmy podczas omawiania filmów w tle, jednak w tym obszarze Facebook ma do zaoferowania znacznie więcej 😊. Filmy, w przeciwieństwie do cover photo powinny przyjmować nieco większy rozmiar – 1920 x 1080 px. Podczas ich tworzenia warto zwrócić uwagę na wagę, która nie może przekroczyć 4GB.

 

Wymiar video facebook

 

 

Omówienie najbardziej ogólnych i popularnych wymiarów grafik stosowanych na Facebooku też już za nami. Pozwól, że teraz płynnie przejdziemy do wskazówek, które interesują przede wszystkim marketerów, czyli powiemy sobie nieco więcej o wymiarach grafik reklam na FB.

 

Linkpost na Facebooku – miniatura linku (1200 x 628 px / 1080 x 1080 px)

To charakterystyczny rodzaj grafiki, którą Facebook zaciąga bezpośrednio z serwisu, do którego chcesz odesłać swoich odbiorców. Jeśli chcesz, aby wyświetlała się prawidłowo – zadbaj o jej rozmiar, który powinien wynosić 1200 x 628 px. Jeżeli chcesz dodać ją własnoręcznie (za pomocą Business Managera) – lepszym rozwiązaniem będzie wymiar 1080 x 1080 px.

 

Wymiary linkpostu

 

Polubienia strony na Facebooku – wymiary Page Likes (1200 x 444 px / 1080 x 1080 px)

Jeśli celem Twojej promocji na FB ma być pozyskanie jak największej liczby polubień – Twój wybór powinien paść na reklamę typu Page Likes. Rekomendowane wymiary to: 1200 x 444 px oraz 1080 x 1080 px.

 

Reklama na polubienie strony

 

Reklama Lead Ads na Facebooku – wymiary grafik (1200 x 628 px / 1080 x 1080 px)

Podobnie, jak w przypadku reklam typu linkpost, w tym miejscu najlepiej sprawdzą się 2 rodzaje wymiarów grafik na FB: pozioma 1200 x 628 px oraz kwadratowa 1080 x 1080 px.

 

Wymiar reklam facebook

 

 

Pokaz slajdów na Facebooku – wymiary slajdów (1280 x 720 px)

Jeśli zamiast stawiać na tradycyjną reklamę video, zdecydujesz na promocję za pomocą pokazów slajdów – zadbaj, aby przyjęły postać o wymiarach 1280 x 720 px. To właśnie ten format jest wskazywany jako właściwy przez wielu ekspertów z branży. Sam Facebook daje jedynie skromne wytyczne dotyczące rozdzielczości i proporcji.

 

<wizualizacja>Wymiar pokaż slajdów

 

Reklama karuzelowa na Facebooku – wymiary karuzeli (1080 x 1080 px)

Wymiary, które już kilka razy “przewinęły” się w tym zestawieniu i powtarzają się ponownie przy okazji reklamy karuzelowej na FB. Najlepszym wyborem zapewniającym Ci odpowiednią jakość będą grafiki o wymiarach 1080 x 1080 px.

 

Rozmiar reklamy karuzelowej facebook

 

Post oferta pracy na Facebooku – ogłoszenie o pracę (1200 x 628 px)

Szukasz pracowników? A może Twoja firma rusza z rekrutacją na nowe stanowiska? Zatem z pewnością ucieszy Cię fakt, że FB oferuje specjalny rodzaj postów – ofert pracy. Ich wymiar jest taki sam, jak chociażby reklamy lead ads czy linkpost i wynosi 1200 x 628 px.

 

Oferta pracy na facebook

Wymiary grafik na FB – podsumowanie

Dla Twojej wygody – poniżej znajdziesz pełne zestawienie wszystkich omówionych wyżej formatów:

  • Zdjęcie profilowe (avatar): 800 x 800 px
  • Zdjęcie w tle (cover photo): 820 x 462 px
  • Film (video) w tle: 820 x 462 px
  • Zdjęcie (okładka) w tle wydarzenia: 1200 x 628 px
  • Zdjęcie (okładka) w tle grupy: 1640 x 856 px
  • Post poziomy: 1200 x 900 px
  • Post pionowy: 1080 x 1350 px
  • Post kwadratowy: 1200 x 1200 px
  • Stories: 1080 x 1920 px
  • Post video: 1920 x 1080 px
  • Notatka: 1200 x 445 px
  • Linkpost: 1200 x 628 px / 1080 x 1080 px
  • Reklama Page Likes: 1200 x 444 px / 1080 x 1080 px
  • Reklama Lead Ads: 1200 x 628 px / 1080 x 1080 px
  • Pokaz slajdów: 1280 x 720 px
  • Reklama karuzelowa: 1080 x 1080 px
  • Oferta pracy: 1200 x 628 px

Uważasz, że ten wpis jest wartościowy? Zrób nam przysługę i podziel się nim wśród znajomych. Będziemy bardzo wdzięczni!

Wpisy które mogą również mogą Ciebie zaciekawić:

Może Cię zainteresować

Co to jest agencja kreatywna

Agencja kreatywna od A do Z

Budowanie narracji marki i jej skuteczny marketing wymaga szerokiego spektrum działań i kompleksowej inicjatywy opartej na sprawdzonych technikach połączonych ze świeżą inicjatywą. Jeżeli właśnie tego szukasz, to agencja kreatywna jest dokładnie tym, czego potrzebujesz. W przystępny sposób wytłumaczymy Ci wszystko, co trzeba o niej wiedzieć.

Przeczytaj Artykuł
Rozpocznijmy projekt