Skontaktuj się!
1 stycznia 2024 | 5 minut czytania

Wymiary grafik na FB: posty, reklamy, formaty (aktualizacja: luty 2024)

Autor: Łukasz Pawlak

Jeżeli mielibyśmy wskazać jeden obszar, który w marketingu zmienia się najczęściej – zdecydowanie postawilibyśmy na wymiary grafik na FB, jak i innych platformach społecznościowych. Jako specjaliści… Właśnie dlatego stworzyliśmy ten wpis. Z jednej strony ma być wygodną ściągawką, dzięki której szybko upewnisz się, czy rozmiar Twoich grafik używanych na Facebooku jest właściwy. Z drugiej strony – stanowi swego rodzaju vademecum (lub jak wolisz – ściągawkę ), dzięki … Continued

Jeżeli mielibyśmy wskazać jeden obszar, który w marketingu zmienia się najczęściej – zdecydowanie postawilibyśmy na wymiary grafik na FB, jak i innych platformach społecznościowych. Jako specjaliści…

Właśnie dlatego stworzyliśmy ten wpis. Z jednej strony ma być wygodną ściągawką, dzięki której szybko upewnisz się, czy rozmiar Twoich grafik używanych na Facebooku jest właściwy. Z drugiej strony – stanowi swego rodzaju vademecum (lub jak wolisz – ściągawkę ), dzięki któremu poznasz wszystkie formaty graficzne wykorzystywane w tym najpopularniejszym medium społecznościowym. PODPOWIEDŹ: jeśli nie masz czasu czytać całego artykułu, a szukasz jedynie informacji o wymiarach konkretnego formatu postów i reklam na Facebooku – użyj skrótu CTRL + F i wpisz to, co Cię interesuje! Zanim zaczniemy – dorzucimy kilka słów na temat technicznych aspektów grafik.

5 zasad, jak przygotować grafiki na Facebook (i nie tylko)

  • Waga – Facebook nie lubi zbyt ciężkich plików. Dlatego zadbaj, aby Twoje grafiki mieściły się w przedziale od 100kb do ok. 300kb (+/-50kb). W innym wypadku FB sam je zmniejszy – i niestety odbije się to na ich jakości.
  • Format – grafiki mają być lekkie, ale również ładne i ostre. W związku z tym zapisuj je w wersji .png. Jest to szczególnie ważne, jeśli znajdują się na nich napisy.
  • Kolor – dopilnuj, aby pliki graficzne, które wysyłasz na FB były zapisane w trybie kolorów sRGB.
  • Rozdzielczość – w tym miejscu kieruj się zasadą, że każdy plik powinien zostać przygotowany w rozdzielczości 72dpi.
  • Ilość tekstu – choć zasada mówiąca o tym, że tekst może stanowić maksymalnie 20% powierzchni całej grafiki, została zniesiona – mimo wszystko nie przesadzaj z treścią pisaną. W końcu grafika to grafika .

Powyższe wytyczne dotyczą w szczególności grafik umieszczanych na Facebooku. Jednak nic stoi na przeszkodzie, aby stosować je również w odniesieniu do innych platform SM. A teraz przejdźmy do właściwej treści tego artykułu, czyli wymiarów grafik na FB. Sprawdź, jak przygotowywać kreacje, aby wykorzystać ich pełny potencjał.  

Zdjęcie profilowe na Facebooku – avatar (800 x 800 px)

Zdjęcia profilowe przyjmują różne wymiary w zależności od tego, na jakich ekranach są prezentowane. I tak na urządzeniach stacjonarnych jest to 176 x 176 px, a na urządzeniach mobilnych 128 x 128 px. My jednak nie uważamy, aby wgrywanie ich w takiej formie było najlepszym wyjściem. Zamiast tego, rekomendujemy zastosowanie zdjęcia profilowego o wymiarze 800 x 800 px lub w ostateczności – 900 x 900 px. Dzięki temu zdjęcie avatara będzie wyświetlane w dobrej jakości – nawet na największych ekranach. Podczas tworzenia zdjęcia profilowego należy pamiętać, że pomimo kwadratowego formatu – na Facebooku zostanie ono zaprezentowane w formie koła. Zwróć na to uwagę i dopilnuj, aby jego zawartość była odpowiednio wycentrowana.

Zdjęcie w tle na Facebooku – cover photo (820 x 360 px)

Tutaj sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana. Ale uspokajamy – mamy na nią sprawdzony sposób . Mianowicie, cover photo przyjmuje 2 rozmiary, w zależności od tego, w jaki sposób jest wykorzystywane. Na urządzeniach stacjonarnych jest to 820 x 312 px, natomiast na urządzeniach mobilnych – 640 x 360 px. Jak łatwo zauważyć – wysokość na mobile jest większa niż na desktop, więc zwykłe skalowanie nie za bardzo się tu sprawdza. Na szczęście, specjaliści od social mediów poradzili sobie z tym problemem – wymyślając nowy format 820 x 360 px. Warto pamiętać, że obszar bezpieczny (widoczny zarówno na smartfonach i komputerach) to 640 x 312 px. Jego zastosowanie pozwala na swobodne wyświetlanie zdjęcia w tle zarówno na smartfonach, tabletach, jak i komputerach.

Film w tle na Facebooku – video (820 x 462 px)

W przypadku filmów umieszczanych w tle należy stosować dokładnie te same wytyczne, co w przypadku cover photo. Najlepszym wymiarem jest bowiem 820 x 462 px. Przy dodawaniu filmu w tle należy trzymać się zasad mówiących o długości (video powinno trwać 20 – 90 sekund) i dźwięku (film domyślnie uruchamia się bez niego).

Zdjęcie w tle wydarzenia na Facebooku – okładka (1200 x 628 px)

W tym miejscu nie ma większej filozofii. Najlepiej sprawdzającym się wymiarem grafiki umieszczanej w tle wydarzenia na FB jest 1200 x 628 px. Wyświetla się on doskonale zarówno na desktopie, jak i urządzeniach typu mobile.  

Zdjęcie w tle grupy na Facebooku – okładka (1640 x 856 px)

Grafika umieszczana w tle grupy jest kolejnym przykładem zastosowania wyłącznie jednego formatu – 1640 x 856 px. Zwróć uwagę, że ma ona 2 funkcje. Z jednej strony jest tłem grupy, a z drugiej natomiast pełni rolę avatara / miniaturki grupy. Z tego względu należy pamiętać, aby elementy, teksty, symbole lub logotypy zostały umieszczone w jej centralnym punkcie.

Omówienie kwestii tła i avatarów mamy już za sobą. Teraz pora przejść do formatów, które zdarza Ci się wykorzystywać znacznie częściej.  

Post poziomy na Facebooku – zdjęcie poziome (1200 x 900 px)

Jeden z najchętniej wykorzystywanych formatów, który sprawdza się doskonale zarówno na wersji mobile, jak i desktop. Rekomendowany wymiar postów poziomych na FB to 1200 x 900 px.

Post pionowy na Facebooku – zdjęcie pionowe (1080 x 1350 px)

Format stosowany zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych. Jednak ze względu na kształt ekranów – najlepiej prezentuje się właśnie na smartfonach oraz tabletach. Rekomendowany wymiar postów pionowych na FB to 1080 x 1350 px.

Post kwadratowy na Facebooku – zdjęcie w kwadracie (1200 x 1200 px)

Klasyka nad klasykami, kwadratowe zdjęcia i grafiki na Facebooku najlepiej dodawać w rozmiarze 1200 x 1200 px.

Post typu Stories na Facebooku (1080 x 1920 px)

Najlepszy format do Facebook Stories to ten sam, który sprawdza się także na Instagram Stories, czyli 1080 x 1920 px.  

Post video na Facebooku – film na FB (1920 x 1080 px)

O formacie video wspominaliśmy podczas omawiania filmów w tle, jednak w tym obszarze Facebook ma do zaoferowania znacznie więcej . Filmy, w przeciwieństwie do cover photo powinny przyjmować nieco większy rozmiar – 1920 x 1080 px. Podczas ich tworzenia warto zwrócić uwagę na wagę, która nie może przekroczyć 4GB.
 

Omówienie najbardziej ogólnych i popularnych wymiarów grafik stosowanych na Facebooku też już za nami. Pozwól, że teraz płynnie przejdziemy do wskazówek, które interesują przede wszystkim marketerów, czyli powiemy sobie nieco więcej o wymiarach grafik reklam na FB.  

Linkpost na Facebooku – miniatura linku (1200 x 628 px / 1080 x 1080 px)

To charakterystyczny rodzaj grafiki, którą Facebook zaciąga bezpośrednio z serwisu, do którego chcesz odesłać swoich odbiorców. Jeśli chcesz, aby wyświetlała się prawidłowo – zadbaj o jej rozmiar, który powinien wynosić 1200 x 628 px. Jeżeli chcesz dodać ją własnoręcznie (za pomocą Business Managera) – lepszym rozwiązaniem będzie wymiar 1080 x 1080 px.  

Polubienia strony na Facebooku – wymiary Page Likes (1200 x 444 px / 1080 x 1080 px)

Jeśli celem Twojej promocji na FB ma być pozyskanie jak największej liczby polubień – Twój wybór powinien paść na reklamę typu Page Likes. Rekomendowane wymiary to: 1200 x 444 px oraz 1080 x 1080 px.  

Reklama Lead Ads na Facebooku – wymiary grafik (1200 x 628 px / 1080 x 1080 px)

Podobnie, jak w przypadku reklam typu linkpost, w tym miejscu najlepiej sprawdzą się 2 rodzaje wymiarów grafik na FB: pozioma 1200 x 628 px oraz kwadratowa 1080 x 1080 px.  

Pokaz slajdów na Facebooku – wymiary slajdów (1280 x 720 px)

Jeśli zamiast stawiać na tradycyjną reklamę video, zdecydujesz na promocję za pomocą pokazów slajdów – zadbaj, aby przyjęły postać o wymiarach 1280 x 720 px. To właśnie ten format jest wskazywany jako właściwy przez wielu ekspertów z branży. Sam Facebook daje jedynie skromne wytyczne dotyczące rozdzielczości i proporcji.   <wizualizacja>

Reklama karuzelowa na Facebooku – wymiary karuzeli (1080 x 1080 px)

Wymiary, które już kilka razy “przewinęły” się w tym zestawieniu i powtarzają się ponownie przy okazji reklamy karuzelowej na FB. Najlepszym wyborem zapewniającym Ci odpowiednią jakość będą grafiki o wymiarach 1080 x 1080 px.  

Post oferta pracy na Facebooku – ogłoszenie o pracę (1200 x 628 px)

Szukasz pracowników? A może Twoja firma rusza z rekrutacją na nowe stanowiska? Zatem z pewnością ucieszy Cię fakt, że FB oferuje specjalny rodzaj postów – ofert pracy. Ich wymiar jest taki sam, jak chociażby reklamy lead ads czy linkpost i wynosi 1200 x 628 px.  

Wymiary grafik na FB – podsumowanie

Dla Twojej wygody – poniżej znajdziesz pełne zestawienie wszystkich omówionych wyżej formatów:

  • Zdjęcie profilowe (avatar): 800 x 800 px
  • Zdjęcie w tle (cover photo): 820 x 360 px
  • Film (video) w tle: 820 x 462 px
  • Zdjęcie (okładka) w tle wydarzenia: 1200 x 628 px
  • Zdjęcie (okładka) w tle grupy: 1640 x 856 px
  • Post poziomy: 1200 x 900 px
  • Post pionowy: 1080 x 1350 px
  • Post kwadratowy: 1200 x 1200 px
  • Stories: 1080 x 1920 px
  • Post video: 1920 x 1080 px
  • Notatka: 1200 x 445 px
  • Linkpost: 1200 x 628 px / 1080 x 1080 px
  • Reklama Page Likes: 1200 x 444 px / 1080 x 1080 px
  • Reklama Lead Ads: 1200 x 628 px / 1080 x 1080 px
  • Pokaz slajdów: 1280 x 720 px
  • Reklama karuzelowa: 1080 x 1080 px
  • Oferta pracy: 1200 x 628 px
/ Popularne artykuły
1 stycznia 2024 | 5 minut czytania

Era Blogera – czy warto prowadzić Blog firmowy?

Od razu i z pełną odpowiedzialnością, możemy odpowiedzieć TAK i jeszcze raz TAK Dlaczego? Korzyści jest kilka, ale zacznijmy od suchych faktów… Analizy Hubspot podają Brzmi nieźle? Przejdźmy zatem do sedna sprawy czyli korzyści wynikających z firmowego bloga. Integracja z klientem – podstawą długotrwałych relacji Wielu klientów swoje wybory uzależnia od opinii i informacji znalezionych w Internecie na temat firmy. Blog jest świetnym miejscem by poprzez opowiedziane historie, w sposób przemyślany i klarowny, … Continued

Firma
Marketing
Czytaj artykuł
1 stycznia 2024 | 5 minut czytania

Bezpieczeństwo na Facebooku, czyli jak zadbać o ochronę swojego konta?

Postęp technologiczny powoduje, że coraz więcej dotychczasowych aktywności (charakterystyczny dla realnego świata) przenosimy do sieci. Bawimy się, pracujemy, zdobywamy nowe znajomości, a także utrzymujemy kontakty z rodziną oraz przyjaciółmi. Właśnie dlatego, w tym artykule podpowiemy Ci, w jaki sposób zadbać o to, aby korzystanie z sieci było beztroskie i w pełni komfortowe. Z uwagi na fakt, iż jednym z największych i zarazem najpopularniejszych mediów wykorzystywanych przez hakerów jest Facebook – to właśnie jemu … Continued

Edukacja
Social media
Czytaj artykuł