Powody dl aktórych reklama na Facebooku nie pokazuje się

7 powodów, dla których Twoja reklama na Facebooku się nie wyświetla

Udostępnij

Facebook LinkedIn Twitter

Chcesz skutecznie kreować obraz marki i sprzedawać dzięki kanałom social media? Przemyślana strategia to podstawa Twoich działań.

 

Ustawiasz kampanie reklamowe, mimo to Twoje działania pozostają niewidoczne dla użytkowników? Zobacz, gdzie może leżeć przyczyna.

Czego dowiesz się z tego artykułu?

    • Co trzeba wiedzieć o reklamie na Facebooku?
  • Czym jest Manager Reklam?
  • Czego potrzebujesz, żeby ustawić kampanie na Facebooku?
  • Jakie są możliwe cele kampanii na Facebook Ads?
  • Jakie błędy można popełniać przy tworzeniu reklam na Facebooku?
  • Co zrobić, kiedy reklama nie wyświetla się poprawnie?
  • Czego nie można promować na Facebooku?

Facebook kolekcjonuje informacje na temat setek milionów swoich użytkowników – ich cech, preferencji i zachowań. Korzystając z Facebook Ads, masz dostęp do tej wiedzy.  Zapewniamy Cię, że istnieją sposoby, by efektywnie ją wykorzystać. Dla Ciebie to doskonała okazja, żeby lepiej poznać swoich odbiorców i nakierować swój przekaz do sprecyzowanych grup. Dzięki temu Twoje reklamy przyniosą maksymalne efekty.

 

Reklama na Facebooku – co trzeba wiedzieć?

 

Facebook regularnie ucina zasięgi organiczne, dlatego inwestycja w zasięg płatny, to podstawa. Jak to działa? Na pewno na swoim koncie widziałeś opcję “Promuj post”. To podstawowa opcja, jednak jest ona… najmniej skuteczna. Jeżeli chcesz profesjonalnie zarządzać własną promocją – Manager Reklam jest Twoim koniecznym narzędziem. Dzięki niemu możesz tworzyć reklamy oraz kampanie na Facebooku, Messengerze, Instagramie i Audience Network, które następnie możesz monitorować, modyfikować i weryfikować.

 

reklama na facebooku - grupa docelowa

Skuteczna reklama na Facebooku

 

Czego potrzebujesz, żeby ustawić kampanię, która przyniesie oczekiwane rezultaty? Po pierwsze, na podstawie danych, które dostarcza Ci Facebook, ustal swoją grupę docelową. Następnie przygotuj atrakcyjny i chwytliwy materiał reklamowy, który do niej trafi. Do wyboru masz różne formaty: zdjęcia, filmy, stories, reklamę na Messengerze, karuzelę, pokaz slajdów, kolekcję i reklamę demo. Kolejny krok to ustalenie celu, budżetu i harmonogramu działań.

Jakie są główne cele kampanii Facebook Ads?

  • Zachęcenie do polubienia strony
  • Zwiększenie aktywności na stronie
  • Generowanie zasięgu treści
  • Promowanie aplikacji, wydarzeń i ofert
  • Pozyskanie list potencjalnych klientów

Ustawiłeś krok po kroku swoją kampanię, mimo to Twoja reklama na Facebooku nie ma zasięgu? Czasem zdarza się, że coś nie wychodzi. Co wtedy?

 

Dlaczego nie wyświetla się reklama na Facebooku?

 

1. Reklama nie jest zatwierdzona

Weryfikacja zajmuje ok. 24 godzin. To opóźnia aktywność reklamy. Facebook odrzuca te, których algorytm jest błędny lub zbyt skomplikowany, a co za tym idzie – niemożliwy do wykonania. Jeśli Twój materiał promocyjny nie zostanie zatwierdzony, dostaniesz maila z informacją i podaniem przyczyn. Pamiętaj, że wszystkie nieprawidłowości możesz edytować, a następnie ponownie zgłosić post do zatwierdzenia. Modyfikacja jest niemożliwa, albo uważasz, że reklama została niesłusznie odrzucona? Poproś o weryfikację.

2. Reklama jest niezgodna z regulaminem

Facebook promuje tylko te treści, które są spójne z jego polityką i jasno określa to, czego nie toleruje. Twoje reklamy muszą spełniać wymagane kryteria. Aby uniknąć blokad, zapoznaj się z listą czego nie można promować na Facebooku. Sprawdź też, czy swojej reklamy nie oparłeś na komunikacie niezgodnym ze standardami społeczności. Być może popełniłeś jeszcze inny błąd i propagujesz treści objęte ograniczeniami. W tym przypadku będziesz potrzebował dodatkowej zgody na swoją reklamę.

3. Osiągnięto limit wydatków

Zasięg płatny wymaga budżetu. Jeżeli już osiągnąłeś limit swoich wydatków, to Facebook nie będzie emitował Twojej reklamy. Jeśli tylko go zwiększysz – Twoje działania marketingowe zaczną z powrotem działać. Pamiętaj, że tylko administratorzy konta reklamowego mogą ustalać takie limity.

4. Kampania jest nieaktywna

Każda kampania ma ściśle zaplanowany czas trwania. Może Twoja reklama nie wyświetla się, bo po prostu błędnie ustaliłeś terminy? Jeśli chcesz rozpocząć emisję w danym momencie, wystarczy, że zmienisz harmonogram. Problem rozwiązany!

5. Błędna optymalizacja konwersji

Pewnie zastanawiasz się, czym jest konwersja. To działania osób odwiedzających stronę – transakcje, rejestracje, dodanie produktu do koszyka czy wyświetlenie linku. Co Tobie da konwersja reklam? Zachęci do odwiedzania Twojej witryny i skłoni do interakcji z nią, np. w celach zakupowych. Aby wypełnić to zadanie, narzędzie analityczne Pixel Facebooka potrzebuje odnotować pewną ilość konwersji na stronie. Dzięki nim uczy się, kto kupuje, a kto nie. Tylko wtedy reklama będzie aktywna. Jeżeli nie działa – zmień optymalizację, np.: z nastawienia na ruch, na dodanie produktu do koszyka. Tylko wtedy Pixel zdobędzie potrzebne dane, a następnie lepiej ustawi Twoją reklamę.

6. Zbyt skomplikowane targetowanie

Kiedy bardzo wąsko określisz swoją grupą docelową, odbierzesz Facebookowi pole do manewru i przykładowo zasięg szacowany na 100 tysięcy wyświetleń spadnie o połowę, albo reklama wcale się nie wyświetli. Co zrobić w takiej sytuacji? Wystarczy, że zmienisz zakres danych grupy odbiorców konkretnej reklamy, np.: zwiększysz zakres ich zainteresowań albo terytorium, na którym Twoje materiały mają być promowane. Dzięki temu Facebook będzie mógł swobodnie działać i dotrze do Twoich klientów.

7. Błędna treść

Jeżeli chcesz, żeby Facebook zaakceptował Twoje posty – zadbaj o poprawność gramatyczną i interpunkcyjną. Pisz taktownie i bez wulgaryzmów. Pamiętaj też, że Facebook odrzuca reklamy, których opcje nie działają poprawnie. Czasem wystarczy zweryfikować czy link i wskazana strona działają poprawnie.

 

Podsumowanie

Reklamy sponsorowane są narracją promującą Twoje produkty i usługi na Facebooku. Pamiętaj, że teoretyczna wiedza na ich temat, to za mało. Niech zasadą kierującą Twoimi działaniami będzie testowanie różnych rozwiązań. Czasem warto zaryzykować, żeby dowiedzieć się czegoś nowego i osiągnąć niespodziewane rezultaty.

reklama na facebooku nie działa

Wolisz nie ryzykować albo preferujesz szybsze efekty? Opowiedz nam o tym. Spotkajmy się i razem porozmawiajmy o możliwościach. Nasz doświadczony zespół na pewno zaproponuje niebanalne rozwiązania dla Twojego biznesu.

Może Cię zainteresować

No to odpalone!

Witaj w naszym pierwszym artykule. Jeśli tu jesteś to znaczy, że chcesz poznać naszą historię. Żeby cię jednak nie zanudzić postaram się w kilku zdaniach streścić, jak to się wszystko zaczęło.

Przeczytaj Artykuł
Rozpocznijmy projekt