ILE KOSZTUJE STRONA INTERNETOWA NA WORDPRESS

Udostępnij

Facebook LinkedIn Twitter

Ile kosztuje strona internetowa na Wordpress? Co wpływa na ostateczną cenę serwisu www? Jesteś tutaj, więc doskonale zdajesz sobie sprawę, jak ważne dla Twojego biznesu jest posiadanie własnej, nowoczesnej i funkcjonalnej strony internetowej. Dlatego w tym artykule nie skupimy się na tym, dlaczego warto ją mieć, ale na tym, ile może kosztować profesjonalny serwis, który podniesie konkurencyjność i przyczyni się do rozwoju Twojej firmy w sieci.

Czego dowiesz się z treści tego wpisu?

  • Jaki jest koszt strony www na WordPress
  • Jakie elementy składowe decydują o koszcie strony internetowej?
  • Czym różnią się od siebie poszczególne rodzaje serwisów i ile mogą kosztować?
  • Jakie są wady i zalety stron z szablonu i w pełni spersonalizowanych projektów?
  • Jak krok po kroku przebiega praca z naszą agencją?

Jakie czynniki wpływają na cenę strony internetowej na WordPress?

Na początku chcemy zaznaczyć, że wycena strony internetowej nigdy nie jest zerojedynkowa. Własny serwis www to nie produkt, który wystarczy ściągnąć z półki. To w pełni spersonalizowana usługa, która od początku i aż do samego końca jest wykonywana w oparciu o Twoje potrzeby, możliwości, a także specyfikę Twojej oferty czy branży, w której działasz. To wszystko oznacza, że ostateczna cena jest zawsze indywidualna, a wpływ na nią mają elementy, o których opowiemy już za chwilę.

Od jakich aspektów zależy koszt serwisu www?

Zaliczamy do nich takie obszary, jak: rodzaj i przeznaczenie strony internetowej, rozmiar prac potrzebnych do jej stworzenia, dodatkowe i “niestandardowe” funkcjonalności, jakie ma oferować, a także czy chcieli byśmy aby strona www miała wdrożony system zarządzania treścią(CMS), jeśli tak to w jakim stopniu i na jakich podstronach.

Chcesz wiedzieć, jak wygląda to w praktyce? Poniżej znajdziesz dokładne omówienie wszystkich czynników wpływających na koszt Twojej strony internetowej. A są nimi:

CEL: koszt strony internetowej zależy od zadań, jakie ma spełniać

W tym miejscu warto wspomnieć o podstawowych typach serwisów, które w znacznym stopniu decydują o tym, ile przyjdzie Ci zapłacić za tego rodzaju usługę. Wyróżniamy:

  • Strony “wizytówki”, czyli klasyczne serwisy, których struktura opiera się na kilku podstawowych zakładkach (w tym: strona główna, oferta, blog, o firmie oraz kontakt). Ich głównym zadaniem jest prezentacja Twojej firmy oraz jej oferta. Jeśli chcesz aby twoja strona znalazła się na liście awwwards.com w dziale wyróżnionych projektów, to koszt będzie zdecydowanie wyższy niż „standardowej” strony www. Zatem cena przy tego typu realizacjach może wynieść od 3500 zł do 12 000 złotych.
  • Strony typu landing page, czyli serwisy, które charakteryzują się kompleksową budową opartą o jedną stronę (często noszą nazwę tzw. one-page). Ich głównym przeznaczeniem jest sprzedaż lub promocja konkretnej usługi bądź produktu. I znowu cena tego typu serwisów jest zależna od tego jak bardzo chcemy aby nasz onepage wyróżniał się od innych, choć pracy przy nim ze względu na ilość sekcji będzie zdecydowanie mniej niż przy klasycznej stronie która zawiera kilka lub kilkadziesiąt podstron. Cena wykonania takiej strony www może się wahać od 1800 złotych do 6000 złotych.
  • Zaawansowane serwisy www, Portale internetowe, czyli nowoczesne platformy posiadające rozbudowaną infrastrukturę – często opierającą się o kilkadziesiąt, kilkaset, a nawet kilka tysięcy podstron. Ten rodzaj stron może spełniać kilka funkcji jednocześnie. Z jednej strony mogą odpowiadać za dostarczanie informacji oraz wiedzy. Z drugiej natomiast – realizować cele sprzedażowe. W zależności od rozmiaru oraz specyfiki konkretnych prac – ich koszt może wynieść od 15 000 złotych do 50 000 złotych.
  • Sklepy internetowe, czyli serwisy posiadające możliwość dokonywania zakupów online. Możemy korzystać z gotowych rozwiązań jak magento, prestashop, woocomerce, lub tworzyć autorskie rozwiązania skrojone na potrzeby klienta i danego segmentu rynku. W tym przypadku koszt wykonania i wdrożenia tzw. e-commerce to wydatek rzędu od 15 000 do 150 000 złotych.

SPECYFIKA: wydatki na serwis mogą zostać powiększone przez dodatkowe funkcjonalności

Musisz wiedzieć, że większość oferowanych na rynku stron to tzw. gotowce (strony “na szablonie”). Mówiąc prościej – powstają na bazie wcześniej zaprojektowanych silników, wtyczek, technologii, a nawet gotowych szablonów graficznych. To sprawia, że są prościej je wdrożyć, a ich przygotowanie trwa krócej i co ważne – jest też nieco tańsze.

Tego rodzaju rozwiązania mają jednak jedną istotną wadę. Nie przewidują bowiem wszystkich możliwości oraz funkcjonalności, których może potrzebować Twój biznes lub przewidują ich za dużo co źle wpływa na optymalizację serwisu i tym samym pozycję w wyszukiwarce Google.

Jeśli zechcesz, aby Twoja strona internetowa na WordPress posiadała “nietypowe” opcje (np. kalkulatory, specjalne animacje, złożone formularze lub inne dodatki, których nie ma na rynku i trzeba je stworzyć od podstaw) – wówczas musisz liczyć się z koniecznością przeznaczenia na ten cel dodatkowej gotówki. W zależności od specyfiki konkretnego rozwiązania – jego cena może wynieść od 12 000 do nawet 50 000 złotych.

Strona na szablonie czy z dedykowanym projektem graficznym? Wady i zalety obu rozwiązań.

spersonalizowana strona www

ROZMIAR PRAC: cena strony na WordPress jest uzależniona od tego kto i w jaki sposób ma się nią zająć

Za stworzenie każdej strony internetowej odpowiadają ludzie. To z kolei oznacza, że finalna cena, jaką przyjdzie Ci zapłacić zależy od ich umiejętności, wymaganego nakładu pracy, a także tego, co zdecydujesz się zrobić we własnym zakresie. W tym miejscu uwzględniamy:

  • Pracę grafika / UX designera, który odpowiada za przygotowanie projektu graficznego, czyli tego, jak będzie prezentowała się Twoja strona www. W zależności od rozmiaru serwisu – jego wynagrodzenie może wynosić od 5 000 do 9000 złotych.
  • Pracę copywritera, który zajmuje się opracowaniem treści na potrzeby Twojego serwisu. Koszty jego pracy mogą mieścić się w granicach od 4 000 do 6 000 złotych.
  • Pracę pozycjonera, który dba o to, aby przyszła strona była dobrze zoptymalizowana i miała szanse osiągać wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Cena jego usług to 5 000 – 9 000 złotych.
  • Pracę programisty, którego rolą jest “zakodowanie” wszystkiego, co przygotują dla niego wspomniani wyżej specjaliści. Wynagrodzenie tego człowieka to wydatek sięgający od 6 000 do 12 000 złotych.

P.S. Jak pewnie się domyślasz – część z tych wydatków da się ograniczyć, a nawet całkowicie wyeliminować. Jeżeli posiadasz talent pisarski lub doskonale znasz się na SEO – możesz zająć się tym osobiście. To z pewnością sprawi, że w Twoim portfelu zostanie kilkaset, a może nawet kilka tysięcy złotych więcej 😉.

Co jeszcze może mieć wpływ na to, ile przyjdzie Ci zapłacić za własną stronę www?

To jednak nie koniec wydatków związanych ze stworzeniem, wdrożeniem i działaniem Twojej wymarzonej strony internetowej na WordPressie. Dodatkowe koszty, które musisz uwzględnić w swoich planach to m.in.:

  • Hosting, domena i utrzymanie serwisu

Pamiętaj, że wydatki na przygotowanie i wdrożenie strony internetowej nie ograniczają się wyłącznie do prac wyżej wymienionych specjalistów. Poza nimi musisz uwzględnić również koszty związane z funkcjonowaniem strony. Zaliczamy do nich konieczność zakupu domeny (jej koszt to około 50 – 100 zł / rok), serwera (100 – 500 zł / rok) oraz samej obsługi – przygotowywania back-upów, aktualizacji wtyczek itp. (1200zł / rok)

Jeśli zależy ci na szybkim i niezawodnym hostingu to polecamy firmę LH.pl. Dzięki naszej partnerskiej współpracy już teraz możesz odebrać kod rabatowy w wysokości 20% na pierwszy rok korzystania z usługi- napisz do nas!

  • Czas wykonania

Jeżeli zależy Ci na ekspresowym wdrożeniu – wiedz, że standardowa cena strony www może wzrosnąć nawet o kilkadziesiąt procent, Jest to spowodowane tym że więcej ludzi bierze udział w przygotowaniu projektu dla ciebie aby zdąrzyć na czas

  • Usługi dodatkowe, serwisowanie stron www

Weź pod uwagę, że od czasu do czasu Twój serwis może wymagać prac związanych z aktualizacją silnika, naprawą błędów, aktualizacjami oraz zabezpieczeniem. Tego typu usługa wiąże się z jednorazowym wydatkiem około 250 złotych – 900 złotych lub opłatą abonamentową płatną co miesiąc lub z góry za cały rok
Warto się nad tym zastanowić, ponieważ usługa w abonamencie potrafi wyjść nawet 30% tańsza od tej zamawianej w razie nagłej awarii. Wybierając taką opcję opcji zyskujemy spokój i bezpieczeństwo że nasza strona będzie działać nawet jeśli długo do niej nie zaglądaliśmy.

Ile może kosztować Twoja strona internetowa na WordPress?

Jak widzisz, ostateczna cena własnej strony internetowej jest uzależniona od mnóstwa czynników. W zależności od Twoich potrzeb – finalny wydatek może się zamknąć w kwocie około 2000 złotych zaś w skrajnych przypadkach – sięgnąć nawet 150 000 złotych.

Chcesz wiedzieć, ile dokładnie wyniesie koszt Twojego serwisu www?

Nasza interaktywna agencja specjalizuje się w tworzeniu dopracowanych, nowoczesnych, stabilnych i w pełni funkcjonalnych stron internetowych – wykorzystujących silnik WordPressa, ale nie tylko😊. Każdy projekt opieramy na sprawdzonych etapach, w ramach których:

  • Udostępnimy Ci brief, który pozwoli poznać Twoje potrzeby, przedstawić wycenę oraz zaplanować przebieg dalszych prac nad stroną www.
  • Przygotujemy makietę funkcjonalną, dzięki której upewnisz się, że serwis spełnia wszystkie Twoje oczekiwania. Ten krok może obniżyć koszty i wyeliminować zmiany w późniejszym – bardziej kosztownym etapie.
  • Umieścimy niezbędne treści, które znajdą się na podstronach, jak i Twoim firmowym blogu.
  • Zadbamy o przyszłe pozycjonowanie – przeprowadzimy analizę, dobierzemy właściwe frazy kluczowe, a na koniec dopilnujemy, aby cały serwis był doskonale zoptymalizowany. Opracujemy politykę prywatności i cookies, które zabezpieczą Cię pod kątem prawnym.
  • Zakodujemy, a gdy strona będzie w pełni gotowa – opublikujemy i umieścimy ją na docelowym serwerze.
  • Podepniemy wszystkie niezbędne narzędzia analityczne jak Google Analitics, pixel facebook czy pixel Google ads abyś mógł sprawdzać na bieżąco wyniki prowadzonych działań marketingowych

Skontaktuj się z nami, aby otrzymać indywidualną wycenę, dopasowany projekt oraz wszechstronne wsparcie na każdym etapie realizacji.

 

Może Cię zainteresować

Co to jest agencja kreatywna

Agencja kreatywna od A do Z

Budowanie narracji marki i jej skuteczny marketing wymaga szerokiego spektrum działań i kompleksowej inicjatywy opartej na sprawdzonych technikach połączonych ze świeżą inicjatywą. Jeżeli właśnie tego szukasz, to agencja kreatywna jest dokładnie tym, czego potrzebujesz. W przystępny sposób wytłumaczymy Ci wszystko, co trzeba o niej wiedzieć.

Przeczytaj Artykuł
Rozpocznijmy projekt