Co to jest agencja kreatywna

Agencja kreatywna od A do Z

Udostępnij

Facebook LinkedIn Twitter

Budowanie narracji marki i jej skuteczny marketing wymaga szerokiego spektrum działań i kompleksowej inicjatywy opartej na sprawdzonych technikach połączonych ze świeżą inicjatywą. Jeżeli właśnie tego szukasz, to agencja kreatywna jest dokładnie tym, czego potrzebujesz. W przystępny sposób wytłumaczymy Ci wszystko, co trzeba o niej wiedzieć.

Czego dowiesz się z tego artykułu?

  • Czym się zajmuje agencja kreatywna
  • Co tworzy agencja kreatywna
  • Jak działa agencja kreatywna
  • Co daje współpraca z agencją kreatywną

Kreatywność intuicyjnie kojarzy się z twórczym procesem, który ma zaowocować oryginalnymi rozwiązaniami i pomysłami. W agencji kreatywnej dokładnie o to chodzi! W jaki sposób zostaje to wykorzystane? Firmy tego typu działają na zasadzie fuzji łączącej branding, świadomą komunikację marketingową, wykorzystanie możliwości Internetu i nowych technologii. Wymaga to współpracy zgranego zespołu specjalistów z wielu dziedzin. Dzięki stworzeniu i wprowadzeniu w życie materiałów starannie dobranej strategii marketingowej mają oni zaprojektować narrację marki oraz umiejętnie trafić z nią do konkretnych klientów. Jaki to daje efekt? Wymierne zwiększenie zysków firmy, która zleca taką usługę.

Agencja kreatywna – co to jest?

Pewnie już wiesz, czym się zajmują agencje reklamowe i interaktywne. Ich usługi wykorzystują wiele nośników – np. druk, radio, telewizję, prasę, Internet, nowe technologie i multimedia.

Oferta agencji kreatywnych wykonuje wszystkie te zadania, ale zawiera też znacznie szerszy zakres działań, niż tylko tworzenie treści w każdej formie – tekstowej, graficznej, wideo czy głosowej. Głównie realizuje ona reklamy w obrębie Internetu – głównego i najbardziej opłacalnego miejsca działań marketingowych. Jednak te akcje są trochę inne, a sam format wyróżnia się bardziej nieszablonowym i indywidualnym podejściem. Jakich konkretów możesz się spodziewać, współpracując z taką firmą?

Bądź rozpoznawalny

Pomyśl o swojej ulubionej marce. Pewnie od razu kojarzy Ci się z nią charakterystyczne logo, kolory albo czcionka. Właśnie to składa się na identyfikację wizualną. Każda agencja kreatywna opracuje ją od podstaw tak, by była spójna i rozpoznawalna. Jednym z jej elementów jest zaprojektowanie materiału o nazwie brandbook, czyli księgi znaku.  Wyznacza ona to, w jaki sposób przy pomocy identyfikacji wizualnej będzie wyglądała komunikacja marki z klientami oraz partnerami biznesowymi. Na jej podstawie specjaliści stworzą konsekwentnie prowadzone grafiki, wideo czy animacje 3D.

Daj się zobaczyć

Agencja kreatywna doskonale wie jak zbudować skuteczne strony WWW. Zazwyczaj użyje do tego sprawdzonej platformy WordPress wyspecjalizowanej w obsłudze blogów, a treść oprą na zasadach SEO i SEM, tak by najlepiej wypozycjonować markę. Designerzy budują stronę WWW tak, by trafić do klientów, którzy szukają dokładnie tego, czego dostarcza firma składająca zamówienie.

Oprócz tego cennik agencji kreatywnej zawiera ofertę wykorzystywania linków sponsorowanych, reklamy na różnych witrynach internetowych oraz budowanie aplikacji mobilnych.

Narracja marki to interaktywny dialog

Właśnie tę zasadę wykorzysta każda agencja kreatywna, tworząc swoją ofertę i cennik dotyczący działań w obrębie social media. Zaproponuje strategię oraz kompleksowe prowadzenie kont na wszystkich platformach tego typu. Co daje obecność w mediach społecznościowych?

  • Facebook zapewni prezentację biznesu i umożliwi komunikację z klientami marki. Dzięki narzędziu Facebook Ads możliwe jest stworzenie i monitorowanie trafnych kampani reklamowych usług lub produktów.
  • Dzięki Instagramowi 60% użytkowników tej platformy dowiaduje się o nowych produktach. Oprócz tego każdy z tych użytkowników szuka inspiracji i tego, co jest dla nich ważne. Agencja kreatywna zadba o to, żeby firma składająca zamówienie była właśnie tą odpowiedzią.
  • Linkedin to najpopularniejszy biznesowy portal społecznościowy. Dzięki niej agencja zbuduje wizerunek marki oraz stworzy przestrzeń do promowania wyspecjalizowanego biznesu.
  • Użytkownicy Internetu coraz częściej wybierają formaty wideo, dlatego Youtube – druga pod względem popularności platforma społecznościowa to must have każdej firmy.

Jak działa agencja kreatywna?

Każda agencja kreatywna – w Łodzi,Warszawie czy nawet Londynie zapewnia innowacyjne działania na szeroką skalę i buduje je na tych samych czterech fundamentach:

czym się zajmuje agencja kreatywna

Jeśli chcesz poznać przykładowe realizacje – zajrzyj tutaj

Czy warto współpracować z agencją kreatywną? Jeśli stawiasz na rozwój marki w Internecie – właśnie taka firma wykona najlepszą pracę i wykreuje rozwiązania, których szukasz, a także te, których się nie spodziewasz.e

Może Cię zainteresować

Rozpocznijmy projekt